Új, hároméves agrármarketing-stratégiát dolgozott ki a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Agrármarketing Centrum az ágazati együttműködés erősítésére, a marketingtevékenység összehangolására. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex, amelynek szakmai egyeztetése a keddi budapesti konferenciával kezdődött meg.

 

Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára a konferenciát megnyitó beszédében kifejtette, hogy a kormány és a tárca célkitűzései között kiemelten szerepel a magyar, minőségi, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése. Ennek érdekében elengedhetetlennek nevezte a rendelkezésre álló eszközök összehangolását, hatékony használatát.

Szavai szerint a tervezet alapján az MT Zrt. új megközelítéssel, innovatív megoldásokkal és az érintettek közötti széleskörű együttműködés megteremtésével segíti a magyar élelmiszergazdaságot. Az FM nyitott a kódexben ajánlott együttműködésre, amelyet egyebek között a szabályozási környezet felülvizsgálatával, az eredetvédelemben rejlő lehetőségekről szóló szélesebb tájékoztatással, valamint a helyi termelők nemzeti és uniós minőségrendszerekbe kerüléséhez nyújtott szakmai segítséggel támogat.

...Nemzetgazdasági MinisztériumGazdaságszabályozásért Felelős ÁllamtitkárságHírekHároméves agrármarketing stratégiát dolgozott ki az Magyar Turizmus Zrt. GAZDASÁGSZABÁLYOZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Hírek Az államtitkár Beszédek, publikációk, interjúk A helyettes államtitkárok Hároméves agrármarketing stratégiát dolgozott ki az Magyar Turizmus Zrt. 2015. február 24. 11:30 Új, hároméves agrármarketing-stratégiát dolgozott ki a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Agrármarketing Centrum az ágazati együttműködés erősítésére, a marketingtevékenység összehangolására. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex, amelynek szakmai egyeztetése a keddi budapesti konferenciával kezdődött meg. Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára a konferenciát megnyitó beszédében kifejtette, hogy a kormány és a tárca célkitűzései között kiemelten szerepel a magyar, minőségi, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése. Ennek érdekében elengedhetetlennek nevezte a rendelkezésre álló eszközök összehangolását, hatékony használatát. Szavai szerint a tervezet alapján az MT Zrt. új megközelítéssel, innovatív megoldásokkal és az érintettek közötti széleskörű együttműködés megteremtésével segíti a magyar élelmiszergazdaságot. Az FM nyitott a kódexben ajánlott együttműködésre, amelyet egyebek között a szabályozási környezet felülvizsgálatával, az eredetvédelemben rejlő lehetőségekről szóló szélesebb tájékoztatással, valamint a helyi termelők nemzeti és uniós minőségrendszerekbe kerüléséhez nyújtott szakmai segítséggel támogat.

Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkár elmondta: a tárca mint a turizmus stratégiai irányítója 2014 augusztusától szorosabban együttműködik háttérintézményeivel, így az MT Zrt.-vel. A turisztikai marketing és az agrármarketing összehangolása, a hatékonyabb közösségi agrármarketing megteremtése ennek az együttműködésnek része, és a program előrelépést hoz fontos termékek megismertetésében is. Az MT Zrt. koordinálásában megvalósuló egységes agármarketingről őszig tartó konzultáció indul valamennyi érintett bevonásával - közölte.

A gasztronómia szerves része Magyarország arculatának, fontos megmutatni, hogy a külföldiek által megismert magyaros ízvilág újraértelmezhető - fogalmazott. Kitért arra is, hogy a minőségi gasztronómia és a borkultúra Magyarországon önálló turisztikai vonzerővé lépett elő, egy-egy rendezvény az utazás fő motivációja lehet. Üdvözölte a magyar agrártermékek és a turizmus közös promócióját, hozzáfűzve, hogy az együttműködés része a közösségi agrármarketing-kódex létrehozása.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke szerint hatékony marketing nélkül az agrárgazdaság fejlesztése "félkarú óriás". A testület az értékesítésben, a piacra jutásban minden eszközzel segíti a gazdálkodókat; tavaly ötszáz belföldi rendezvényen vettek részt, amelyeken a tagoknak megjelenési lehetőséget biztosítottak - ismertette. Egyre több fogyasztó választja a biztonságos magyar termékeket az importtermékkel szemben, de a fogyasztókat folyamatosan tájékoztatni kell a magyar termékek megbízható minőségéről - tette hozzá.

Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elnöke köszöntőjében rámutatott: a tanácskozás az első lépést jelenti a közösségi agrármarketing-kódex létrehozására. A kormány a magyar élelmiszerek piaci versenyelőnyét számos intézkedéssel igyekszik megteremteni, ide sorolta a hungarikumtörvény mellett a Magyar Élelmiszerkönyv kézműves élelmiszerekre vonatkozó irányelveit vagy a piacra jutást segítő Hagyományok, ízek, régiók programot. Az MT Zrt. kódexe jól illeszkedik a kkv-kra építő nemzeti vidékpolitika célrendszerébe, a hosszú távon eredményes stratégiához a szakma minden szereplőjének közös akarata és összefogása szükséges - mondta. Hozzátette: az aláíróknak közösen kell vállalniuk a felelősséget termékeik folyamatos fejlesztése, a minőség javítása, valamint a tisztességes piaci magatartás és a reklámszabályok betartása érdekében.

A sajtóanyag szerint az új programban 2015 az előkészítés éve lesz, a finanszírozásnál nem számolnak többlet állami források bevonásával, a pénzügyi alapot az EU közösségi agrármarketing-forrásai és a partnerek együttesen biztosítják.

Forrás: (MTI)

Tanulóink ajánlása

Könyves Tóth Árpád Ádám
2015-04-28, 06:45
Nagyon szépen köszönőm, hogy itt lehettem, nagyon kellemes, nyugodt jó légkörben zajlott az egész tanfolyam, … read more
Lontai Zsófia
2013-08-29, 15:34
A képzés és a lebonyolítás jól szervezett mindenki segítőkész.
Köszönünk mindent!
Maczelka Balázs
2013-09-02, 16:03
Tetszett a képzés, az oktatók és a vizsgáztatók pedig egyaránt korrektek voltak.

Ez a weboldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozására